PME Volume 4, Issue 1

February 2015 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

The binding study advice in medical education: a 2-year experience
  • Auteurs Maria T. E. Hopman, Ronald Goorden, Thijs M. H. Eijsvogels en Wil van den Bosch
Who are we? A qualitative evaluation of trainees’ perspectives on professional identity in oral and maxillofacial surgery
  • Auteurs Arpan Tahim
Paediatric trainees and end-of-life care: a needs assessment for a formal educational intervention
  • Auteurs Bonnie H Arzuaga en Leslie Caldarelli
Data analysis in medical education research: a multilevel perspective
  • Auteurs Jimmie Leppink
Supervised near-peer clinical teaching in the ambulatory clinic: an exploratory study of family medicine residents’ perspectives
  • Auteurs Daniel Ince-Cushman, Ellen Rosenberg en Teresa Rudkin
On the value of the ‘subjective’ in studies of human behavior and cognition
  • Auteurs Chris Watling, Lorelei Lingard, Mark Goldszmidt, Saad Chahine en Sayra Cristancho
What people say # what people do
  • Auteurs Jeroen J. G. van Merriënboer
Experiences with the implementation of a national teaching qualification in university medical centres and veterinary medicine in the Netherlands
  • Auteurs Anneke Zanting en Willemina M. (Ineke) Molenaar
Qualitative and quantitative: the yin and the yang or the light and the dark sides of medical education?
  • Auteurs Robert K McKinley
Peer-teaching: an important skill for all medical students and doctors?
  • Auteurs David S. Blanchard
Learning the difficult tasks of caring for dying children
  • Auteurs Janet Lefroy
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee