Het tijdschrift PME kent een lange geschiedenis. In mei 1982 verscheen het Bulletin Medisch Onderwijs (BMO) voor het eerst. Het was een uitwisselingsplaats voor ideeën, plannen en pogingen om het medisch onderwijs te verbeteren. Initiatiefnemers Caspar Bleijs†, Herman van Rossum en Maarten Verwijnen stonden aan de wieg van dit bulletin. In 2000 werd de naam Bulletin vervangen door Tijdschrift en was daarmee het Tijdschrift voor Medisch Onderwijs (TMO) geboren. Tegelijk met de naamsverandering werden ook de productie en verspreiding van het Tijdschrift verbeterd. Het tijdschrift werd al snel internationaal in alle opzichten: de lezers, auteurs, reviewers en redactieleden.
Sinds 2012 is het tijdschrift Engelstalig en heeft het de naam Perspectives on Medical Education (PME). Ook het redactieproces is geprofessionaliseerd. Hierdoor is het tijdschrift digitaal toegankelijk en zijn de artikelen ook terug te vinden via PubMed.
De missie van het tijdschrift PME is het ondersteunen en verrijken van de samenwerking tussen onderwijsonderzoekers en klinische docenten, en het bevorderen van nieuwe kennis over klinische onderwijspraktijken door het publiceren van een verscheidenheid aan publicatietypen, waaronder origineel onderzoek. PME is geïndexeerd in belangrijke databases, waaronder MEDLINE, Web of Science, Google Scholar en Scopus, en heeft het DOAJ-zegel ontvangen. In 2022 kreeg het tijdschrift een impactfactor van 4.113.
PME staat onder toezicht van hoofdredacteur prof. dr. Erik Driessen, PhD. Hij wordt daarbij begeleid door een internationale redactieraad van vooraanstaande wetenschappers, waarvan de leden de verschillende ouderdisciplines op het gebied van medisch onderwijs vertegenwoordigen: clinici, sociale wetenschappers, biomedische wetenschappers, statistici en taalkundigen.
Meer informatie over PME is te vinden op pmejournal.org